SCREENSHOT |
Šarlin Sarkisijan Lapjer je pravo ime pevačice koju
većina nas čitav život zna kao Šer. Ova slavna pevačica rođena 20. maja 1946.
godine je kao mala maštala da jednog dana postane slavna.
Kada joj je majka jednom prilikom rekla: "Nadam se da
ćeš naći bogatog muškarca koji će se brinuti o tebi," Šer joj je
odgovorila: "Mama, ja sam taj muškarac."
SCREENSHOT |
Istina, ova hrabra žena je tokom čitavog života savršeno
znala ko je, šta je i šta želi. Gledajući nju svima je očigledno da je takav
stav i razmišljanje pravi put do uspeha.
Gledajući gde je stigla, većina nas pomisli kako je Šer
odrasla u bogatoj porodici, ali istina je da joj je otac bio kamiondžija
jermenskog porekla koji se razveo od njene majke kada je Šer imala samo 10
meseci.
Njena majka je pokušavala na sve načine da nađe novac za
njihov život, ali je jedan kratak period morala da ostavi Šer u sirotištu.
Pevačica se nikad nije oporavila od te traume.
Kada je imala 16 godina je napustila školu i krenula na
privatne časove glume. Napustila je majku i s drugaricom počela da živi u gradu
zvezda – Los Anđelesu. Da bi se izdržavala, igrala je u holivudskim klubovima i
koristila priliku da se upozna sa izvođačima, menadžerima i agentima. Nije
zazirala da priđe bilo kome za koga je smatrala kako bi mogao da joj pomogne da
stigne do kontakta ili neke audicije.
Već s nepunih 17 godina došlo je do susreta koji je u
velikoj meri obeležio njenu karijeru, ali i život. U novembru 1962, Šer je
srela izvođača Sonija. Salvatore Bono bio je muzičar, tonski snimatelj i
pomoćnik poznatog holivudskog producenta Fila Spektora.
Njih dvoje upoznali su se u jednom losanđeleskom kafeu, a
ono što je počelo kao lepo druženje, ubrzo je preraslo u brak. Zahvaljujući
Soniju, Šer je pevala prateće vokale na nekoliko Spektorovih pesama. Osim
bračnog zajedništva, par je ubrzo odlučio da postane i muzički duo. Nazivaju se
jednostavno Soni i Šer i 1965. godine izbacuju dva hit singla.
Ipak, 1974. godine počinju da se naziru pukotine u njihovom
odnosu. Razlike između njih nadjačavale su sličnosti i naredne godine usledio
je neminovan razvod jedanaest godina dugog braka.
SCREENSHOT |
"On je meni bio kao otac koga se plašim, iako me nikada
nije udario ili vikao, ali umeo je da bude veoma strog na zastrašujući,
sicilijanski način. Nisam bila u stanju da mu se usprotivim. Sve jače sam
osećala da moje potrebe ne mogu da dođu do izražaja, samo su se njegove odluke
poštovale," bila je iskrena Šer u intervjuu koji je dala mnogo godina
posle njihovog razvoda.
Rastanak Soni i Šer bio je mučan. Proveli su dosta vremena
na sudu zbog finansija, ali i starateljstva nad ćerkom, koje je na kraju
pripalo Šer.
"Kada je prestao da postoji naš tandem, Soni je bio
slomljen, što je tužno jer mu je očigledno to više značilo od našeg braka. Bio
je užasan suprug, ali moram priznati da sam od njega, kao mentora, dosta
naučila," izjavila je pevačica.
Buran period njenih tridesetih obeležili su brojni muškarci.
Tokom razvoda od Sonija trajala je pevačicina dvogodišnja afera sa
producentom Dejvidom Gefenom koji joj je pomogao oko promene izdavačke
kuće. Ipak, 1975. godine, tek nekoliko dana posle zvaničnog razvoda, Šer se
udala za rok muzičara Grega Almana. Ni taj brak nije prošao bez
turbulencija. Samo sedam dana od venčanja tražila je razvod zbog njegovih
problema s porocima, ali pomirili su se posle jednog meseca. Naredne godine
dobili su i sina, Elajdžu Blua.
Šer je u međuvremenu nastavila televizijsku saradnju
sa Sonijem, budući da je to u tom trenutku bio dobar potez za njihove
karijere. Njena naredna dva albuma, ‘76. i ‘77. godine, nisu dobro prošli kod
publike, a neuspeh na poslu išao je ruku pod ruku s krahom drugog braka.
Kao majka dvoje dece, Šer je znala kako mora da napravi
izbor kada je reč o njenoj muzičkoj karijeri. Uprkos nekadašnjim željama da
bude rok zvezda, prilagodila se aktuelnom ukusu i izdala disko-hit "Take
Me Home", kao i album istog naziva, koji je postigao momentalni uspeh.
Najprodavanija ploča gotovo kroz čitavu polovinu 1979. godine obezbedila je
pevačici povratak u velikom stilu i povela je na nov, neočekivani put.
Upravo tada rađala se pop ikona kakvu danas poznajemo. Ipak,
karakteristično za Šerin čitav život, nakon reda uspeha bio bi obavezan niz
padova i novih podizanja. Muzička karijera stagnirala je nekoliko godina da bi
kasnih osamdesetih ponovo uzela pun zamah.
Međutim, Šer nije želela da zanemari ni san devojčice koja
je pred ogledalom sebe videla kao filmsku zvezdu. Relativan neuspeh filmova sa
Sonijem nije obeshrabrio umetnicu da se ponovo oproba u glumi.
Nedostatak hitova u prvoj polovini osamdesetih dodatno ju je
podstakao da se okuša u filmskoj industriji. Angažovana je prvo u brodvejskom hitu
reditelja Roberta Altmana o Džejmsu Dinu, a potom i u filmskoj adaptaciji
predstave 1982. godine. Šer je kasnije izjavljivala da je Altman bio ključan za
razvitak njene filmske karijere. Mnogi su mu govorili da mi ne poveri ulogu,
ali on je jedini verovao u mene, sa zahvalnošću je govorila umetnica. Drugi
reditelji zapazili su njen talenat i polako, ali sigurno otvarala je teška
holivudska vrata. Dobila je poziv da glumi zajedno sa Meril Strip u filmu
"Silkvud" 1983. godine.
Prisećala se da je bila suočena sa gomilom stereotipa i
da su mnogi dovodili u pitanje njenu glumu. Na pretpremijeri filma čula je
podsmeh iz publike na sam pomen njenog imena. Ipak, za ovu rolu Šer je kasnije
osvojila Zlatni globus za najbolju sporednu ulogu na filmu. Usledio je i
komercijalni hit "Maska", a Šer je sve više upadala u oči publici.
Pažnju je uglavnom privlačila zbog svog kontroverznog životnog stila, tetovaža,
plastičnih operacija, modnih egzibicija i afera s mlađim muškarcima. Bila je u emotivnim vezama s glumcima Valom
Kilmerom, Tomom Kruzom, Erikom Stolcom, filmskim producentom Džošom Donenom,
gitaristom Bon Džovija Rikijem Samborom, ali i osamnaestogodišnjim pekarom
Robom Kamiletijem, s kojim je imala trogodišnju romansu.
MISICA PLASTIČNE
HIRURGIJE
Javni imidž popularne pevačice bio je naširoko komentarisan
i kakvi god da su bili utisci, niko nije ostajao ravnodušan. Uspešno se
bavila modelingom, nakon što ju je otkrila urednica časopisa Vog na zabavi kod
Džeki Kenedi.
Proglašavali su je seks-simbolom, a u eri kada su moralni
standardni medijskih urednika još uvek bili striktni, Šer se borila da njen
dekolte i go stomak ne podlegnu cenzuri. Magazin "People"
prokomentarisao je: Nije se pojavila devojka poput Šer još od Marlen
Ditrih ili Grete Garbo. Ona je modna ikona koja je dopadljiva svim
uzrastima.
Fizički izgled pevačice kasnije je privlačio pažnju medija
zbog drugih stvari. Nazivali su je misicom plastične hirurgije, a brojne
korekcije na njenom licu i telu često su poredili s njenim životom. Promene na
njoj nisu samo kozmetičke prirode, one su hiperbolične, ekstremne, slobodne...
glasili su komentari. Šer se podvrgla transformacionoj tehnologiji koja je
dramatična i nepovratna, govorili su drugi. Izgled i karakterističan glas
postali su njeni zaštitni znaci koji su je izdvajali iz mase.
STRAH OD NEMAŠTINE
Ni u poznim godinama Šer ne prestaje da doživljava uspone i
padove. To je izgleda sastavni deo njenog života. Mediji su pisali o njenim
navodnim finansijskim problemima i depresiji.
- Do smrti ću se plašiti siromaštva. To vam je kao kada
debela devojka smrša 30 kilograma, ali za sebe i dalje misli da je ogromna.
Odrasla sam u bedi i taj osećaj ostaće zauvek u meni. Imam veliki strah da
se to ne ponovi – izjavila je jednom prilikom. Ovih dana publika je viđa
kao jednog od aktera protesta protiv novog američkog predsednika Donalda
Trampa. To i ne čudi, pošto je oduvek bila borac za ljudska i manjinska prava.
Borba je ono što krasi prirodu ove umetnice, padovi i usponi su joj u krvi. O
tome je i sama često govorila.
- Ja sam kao automobil iz luna-parka. Ako udarim u ivicu,
samo prešaltam u rikverc i nastavim u drugom pravcu. Udarila sam u previše
ivica u svom životu, ali ne stajem. Mislim da je to moj najveći kvalitet –
izjavila je ova vanvremenska diva.
O njenoj neverovatnoj sposobnosti da iz svake bitke izađe
još jača, možda je najbolji opis dao američki komičar Džimi Džejms, veliki
poštovalac umetnice.
- Kada bi došlo do nuklearne kataklizme na planeti Zemlji,
preživele bi jedino bubašvabe i Šer.
Нема коментара:
Постави коментар