Странице

среда, 12. новембар 2014.

111 GODINA HARLI DEJVIDSONA





Prvi model danas već legendarnog dvotočkaša konstruisan je u drvenoj baraci u Milvokiju, u američkoj državi Viskonsin, 1903. godine. Konstruktori su bili Vilijam Harli i njegovi prijatelji, braća Artur i Volter Dejvidson. Uspehu novog vozila svakako je doprinela činjenica da su ga koristili pripadnici američke policije, kao i to da je u oba svetska rata bio deo obavezne opreme američke vojske


Rađanju mita o Harliju su, međutim, mnogo više od toga doprinele neke od najpoznatijih ikona američke i svetske scene: pevač Elvis Prisli, glumica Džejn Mensfild i, posebno, kultni film “Goli u sedlu” Pitera Fonde. Pojam Harli Dejvidsona najtešnje je povezan i sa “Anđelima pakla”, koji su njegov mit raširili širom američkog kontinenta.
Međutim, u poslednje vreme, kompanija nastoji da promeni imidž svog proizvoda. Slika “Anđela pakla” polako biva zamenjena slikom poslovnih ljudi koji otkrivaju zadovoljstvo vožnje ovog motora i koji imaju mogućnosti da to zadovoljstvo sebi priušte.
Vek po lansiranju prvog motora, poznatog po svom “specifičnom zvuku” i upravljaču iskošenom na 45 stepeni, proizvodi se skoro 300.000 primeraka godišnje. 

Čuvenom motoru u obliku slova “V” pretio je 70-ih godina 20. veka nestanak, pred naletom japanskih motora, da bi 80-ih godina proizvođač Harlija  uspeo da ubedi administraciju tadašnjeg američkog predsednika Ronalda Regana da uvede dodatne carine za uvoz velikih “japanaca”.
Kao i uvek kada je u pitanju simbol, emocije su pregrejane. Ljubitelji motora izbor dvotočkaša smatraju jednom od oznaka stila života, tako da oni koji nemaju afiniteta (a najčešće ni dovoljno novca) za Harli, smatraju da se radi samo o dobroj propagandi koja je od lošeg proizvoda napravila ikonu. Harliju se zamera da je spor, nezgodan za rukovanje, sklon kvarovima, opremljen “antikvitetnom” pogonskom tehnikom i neopravdano skluplji od svojih evropskih i japanskih konkurenata. Uprkos tome, prodaja ovih “arhaičnih i bučnih dvotočkaša” ne samo da ne stagnira, već  neprestano raste, a kompanija se jako trudi da osvoji one “manje divlje” slojeve čiji je stil života sve samo ne - nekonvencionalan.

    Kompanija “Harli Dejvidson” vodi računa o proizvodnji motora, pojačava ih, modernizuje, smanjuje njihovu potrošnju, proizvodi propratnu opremu, ali se brine i o imidžu motociklista, lansirajući parfeme i jakne sa svojim imenom. Lokalni distributeri organizuju kolektivne vožnje i druženja uz roštilj.
 Poslednjih godina proizvođač je izašao u susret klijenteli i proširio asortiman. “Softejla” je danas najprodavaniji motocikl u Sjedinjenim Američkim Državama, a na ceni zbog toga što lako savladava krivine na putevima širom Amerike.













Нема коментара:

Постави коментар